Saturday, August 28, 2010

Don't say that India is Poor.... Read this first


எம்.பி.,க்களுக்கு ஜாக்பாட் : சாதித்து காட்டிய மக்கள் பிரதிநிதிகள்

நமது லோக்சபா மற்றும் ராஜ்யசபா எம்.பி.,க்கள் நீண்ட நாளாக வலியுறுத்தி வந்த சம்பள உயர்வு கோரிக்கைக்கு ஒப்புதல் அளித்துள்ள மத்திய அரசு, ஒரு வழியாக அவர்களின் வயிற்றில் பாலை வார்த்து, புண்ணியம்(?) கட்டிக் கொண்டுள்ளது. சம்பள உயர்வு, அவர்கள் எதிர்பார்த்த அளவுக்கு இல்லையென்றாலும், கணிசமான அளவில் உயர்த்தப்பட்டுள்ளது.

முன்னதாக, சம்பளத்தை உயர்த்துவது தொடர்பாக மத்திய அமைச்சரவை கூட்டம் ஆலோசனை நடத்தியது. அப்போது, சில அமைச்சர்கள் சம்பள உயர்வுக்கு கடும் எதிர்ப்பு தெரிவித்ததோடு, மக்களின் அதிருப்திக்கு ஆளாக நேரிடும் என, எச்சரித்தனர். இதனால், சம்பள உயர்வு தொடர்பான விவகாரம் ஒத்தி வைக்கப்பட்டது. இந்த தகவல் தெரியவந்ததும், நம் மக்கள் பிரதிநிதிகள் லோக்சபாவை ஒரு வழியாக்கி விட்டனர். குறிப்பாக, மாட்டுத் தீவனம், சொத்து குவிப்பு போன்ற பல்வேறு ஊழல் வழக்குகளில் சிக்கிய ராஷ்டிரிய ஜனதா தள தலைவர் லாலு பிரசாத் யாதவ் கொந்தளித்து விட்டார். "சம்பள உயர்வுக்கு எதிர்ப்பு தெரிவிப்பவர்கள் யார் என்று எனக்கு தெரியும். அவர்கள் சுவிஸ் வங்கிகளில் கோடிக் கணக்கில் கருப்பு பணத்தை பதுக்கி வைத்துள்ளவர்கள். ஆனால், என்னைப் போன்ற சாதாரண எம்.பி.,க்களுக்கு சம்பள உயர்வு அவசியம்' என, ஆவேசப்பட்டார்.

ஒப்புதல்:

எம்.பி.,க்களின் கொந்தளிப்பை தாங்க முடியாத மத்திய அரசு, ஒரு வழியாக சம்பளத்தை உயர்த்த ஒப்புதல் அளித்து விட்டது. இதன்படி, எம்.பி.,க்களின் மாதச் சம்பளம் தற்போது வழங்கப்பட்டு வரும் 16 ஆயிரம் ரூபாயில் இருந்து 50 ஆயிரம் ரூபாயாக அதிகரிக்கப்பட்டுள்ளது. தொகுதி மற்றும் அலுவலக அலவன்சுகள் மாதம் தலா 20 ஆயிரம் ரூபாயாக இருப்பதை, தலா 45 ஆயிரமாக உயர்த்தவும் ஒப்புதல் அளிக்கப்பட்டுள்ளது. இதுதவிர, உதவித் தொகை, வாடகை, டெலிபோன், போக்குவரத்து என, மற்ற பல சலுகைகளும் எம்.பி.,க்களுக்கு உள்ளன. இருந்தாலும் கூட, பல எம்.பி.,க்களுக்கு இன்னும் முழு அளவில் திருப்தி வரவில்லை.

வறுமைக் கோடு:

நம் நாட்டில் இன்னும் 40 கோடி பேருக்கு மேல் வறுமைக் கோட்டுக்கு கீழ் வாழ்வதாக, உலக வங்கியின் புள்ளி விவரம் கூறுகிறது. இவர்களுக்கு ஒருவேளை உணவு கூட உத்தரவாதம் இல்லை. பாதுகாக்கப்பட்ட குடிநீர், சுகாதாரம் என, எந்த அடிப்படை வசதியும் இவர்களை எட்டிப் பார்ப்பது இல்லை. நாடு முழுவதும் உள்ள அரசு மருத்துவமனைக்கு, மக்கள் பிரதிநிதிகள் நேரடியாகச் சென்று பார்த்தால், சாதாரண மக்கள் தங்களுக்கு தேவையான குறைந்தபட்ச மருத்துவ வசதியை பெறுவதற்காக எவ்வளவு சிரமப்படுகின்றனர் என்று தெரிந்து கொள்ளலாம். கல்வியை அடிப்படை உரிமையாக்கி சட்டம் கொண்டு வந்து, பல மாதங்கள் கடந்து விட்டன. இன்னும் அதை நடைமுறைப்படுத்த முடியவில்லை. வேலை வாய்ப்பு உறுதி அளிப்பு திட்டம் என, கிராமப் புற பகுதிகளில் மத்திய அரசு ஒரு திட்டத்தை செயல்படுத்தி வருகிறது. இதற்கான கூலி, சம்பந்தப்பட்ட மக்களுக்கு முறையாக கொடுக்கப்படுவது இல்லை என்ற குற்றச்சாட்டும் உண்டு.

நக்சலைட் ஆதிக்கம்:

அடிப்படை வசதிகள் செய்து கொடுக்கப்படாத பகுதிகளை, நக்சலைட்கள் தங்கள் கட்டுப்பாட்டுக்குள் கொண்டு வந்து விட்டனர். அங்கு வசிக்கும் மக்களை, மூளைச் சலவை செய்து மத்திய, மாநில அரசுகளுக்கு எதிரான வன்முறையில் அவர்களை ஈடுபடுத்துகின்றனர். காரணம், அந்த மக்களுக்கென எந்த ஒரு திட்டத்தையும் அரசு செய்து கொடுக்காதது தான். இதனால், கொலை, கொள்ளை, கடத்தல், ரயில் கவிழ்ப்பு போன்ற சதித் திட்டங்களை நக்சலைட்கள் அரங்கேற்றுகின்றனர்.

அதிருப்தியில் மக்கள்:

பெட்ரோல் விலை, அத்தியாவசியப் பொருட்கள் விலை ஆகியவை கடுமையாக அதிகரித்து வரும் சூழ்நிலையில், மக்களுக்கு சேவை செய்வதற்காக, மக்களால் தேர்வு செய்யப்பட்ட மக்கள் பிரதிநிதிகளின் சம்பளம் அதிகரிக்கப்பட்டுள்ளது, சாதாரண மக்களிடையே மட்டுமல்லாமல், பரவலாக அனைத்து தரப்பினரிடையேயும் கடும் அதிருப்தியை ஏற்படுத்தியுள்ளது என்கின்றனர் சமூக ஆர்வலர்கள். தங்கள் சம்பள விவகாரத்தில் பிடிவாதமாக இருந்து சாதித்துக் காட்டிய மக்கள் பிரதிநிதிகள், தங்கள் தொகுதி மக்களுக்கான வளர்ச்சி திட்டங்களை நிறைவேற்றுவதிலும் சாதித்துக் காட்ட வேண்டும் என்பதே, ஓட்டுப் போட்ட மக்களின் எதிர்பார்ப்பு.

Source: http://www.dinamalar.com/News_Detail.asp?Id=72476


Freedom Movement of Hindus - India

Hindus should start a Hindu Freedom Movement in India.” – Brahmachari.

Posted by hinduexistence on August 22, 2010

Hindu Majority and Hindu Freedom is a must in India to retain its Democracy and Integrity as told by Upananda Brahamachari in his maiden speech in a strong gathering over 1,000 people at Birnagar, Kaliachak III block in Malda District in a grand celebration of 64th Independence Day by Hindu Samhati (HS) local committee. In the morning of 15th August, 2010, a large rally by Hindu Samhati workers rejuvenated the local areas in its march with patriotic slogans and songs. The rally led by Chittaranjan Dey. Gen. Secretary and Mukunda Koley of Hindu Samhati along with the presence of Upananda Brahmachari.

The anti Hindu and anti Indian element of the areas went to underground for the hours of activities whereas a large Hindu crowd participated and supported openly the Independence Day Function organized by Hindu Samhati in a Muslim populated District of West Bengal. Malda, Murshidbad and Uttar Dinajpur, these three districts have been came under the fold of ISI and DGFI, where the National and Hindu celebrations are restricted. In his speech Upananda said that the influx of Bangladeshi Muslims, uncontrolled Muslim population, Pak supported Jihadi activities, Muslim appeasement and Muslim Vote Bank Politics are vehemently jeopardizing the very texture of Indian democracy and integrity. Each and every martyrs sacrificed their lives for the cause of Independence of Akhanda Bharatvarsha (Undivided India). But for personal gain some political leaders of English Culture supported the division of Mother India. Muslims got the Pakistan under the communal design of two nation theory. But Hindus are still deprived of the Hindusthan for their own right of religious, social and political freedom.


Unfortunately in the name of political independence of India the Hindus are taxed for their pilgrimages, they are put in Hindu code bills and politically exploited in many ways. Upananda urged the audience to start a Hindu Revolt against the anti Hindu elements in India beside the Hindu Mass Awakening throughout the world to save the civil society against the Islamic fundamentalism and nasty consumerism grossly affecting the moral values and peace loving people. In reality Hindus in Kashmir and North East have no freedom at all. As Hindus in India got a fractured freedom and exploiting situations, Hindus should start a Hindu Freedom Movement without any delay. Local Samhati leaders viz. Dijen Mondal, Sanjoy Ghosh and Gen. Secretary of HS Chitaranjan Dey also addressed the meeting. The function was started with hoisting the Indian National Flag and ended with National Song.

Source: http://hinduexistence.wordpress.com/category/hindu-politics/

EVM is a golden duck to Congress and DMK


When I read the below article, I could understand only one thing that as long as EVMs are used in Elections, one can not change the fate of India and redeem the people from the clutches Congress and DMK Duo. Both these parties are like octopus and DMK is getting ready to swindle the revenue of state using different styles of corruption., if they are voted to power in the ensuing state election - 2011. The DMK chief is the well known Master of Corruption - fool-proof and scientifically planned corruption. If the EC will allow the EVMs in the coming assembly election, no doubt, it is a golden period for DMK and their victory is sure beyond any doubt.

Umashankar. K

'EVM activist Hari Prasad is a hero, not a thief'


The arrest of Hari K Prasad, the technical coordinator of VeTA (Citizens for Verifiability, Transparency and Accountability in Elections), has come as a major set back for all those activists who are on a mission to prove that the Electronic Voting Machine can be tampered with. Hari Prasad was arrested from Hyderabad on Saturday in connection with the theft of an EVM from Mumbai.


According to the police, the EVM was stolen from godown number 21 in Old Customs House in south Mumbai in April, following which a police complaint was registered. The question being asked is whether an attempt by Hari Prasad to play the role of a whistle blower proving that EVMs can be tampered can be termed as theft.


Save India Democracy, an organisation has been working with Hari Prasad, has reacted sharply to the sudden turn of events. Had this happened in the US, Hari Prasad would have been a hero since they would have accepted that he was only trying to fix a flaw in the system, says Satya Dosapati a key activist with Save India Democracy. In this interview, Dosapati speaks about Hariprasad's arrest and the need to replace the EVM technology since it will only lead to more rigged elections.

What is your take on the recent development leading up to the arrest of Hari Prasad.

According to my knowledge, this action is a fall out of the action initiated by outgoing Chief Election Commissioner Naveen Chawla. He had initiated action against all those activists who are raising a noise against the EVMs. However when the Telangana Rastriya Samithi openly demanded that EVMs not be used in the recent elections, the Election Commission of India realised the gravity of the situation and undertook such drastic measures to scuttle this movement.

What I gather is that the EC wants to put a halt to any movement which questions the veracity or authenticity of the EVM.

Do you approve of Hari Prasad's actions?

What wrong has he committed? He is the general manager of a reputed firm in Hyderabad and has been an activist involved in this movement since the very beginning. He has the best interest of the country in mind. Consider that Hari Prasad has not entertained a single offer to tamper with an EVM from politicians. Politicians from the northeast offered lucrative sums to learn how to tamper with the EVMs but they were rejected. It is a matter of shame and travesty of justice that the Election Commission instead of appreciating the acts of such heroes should stoop to intimidation and try and punish them.

Hari Prasad's actions are similar to those of activists in US and Europe and they are respected for it. For instance, Dr Alex Halderman who worked with Hari Prasad in hacking the Indian EVM has also hacked a EVM used in the US elections and he was employed by State of California Secretary of State to expose the vulnerabilities of the EVMs used in California.

You say that EVMs can actually be tampered with

Yes. It is a machine and any machine can be tampered with. No machine is foolproof. India is land with a great deal of corruption. Politicians can lay their hands on some experts and get a machine tampered with. We have conducted a lot of study into this and realised that is very easy to manipulate the election process in India.

But the general argument is that the EVM has done away with booth capturing.

I agree. But then if there is booth capturing, one is aware that something of this sort has happened and action can initiated. Electronic tampering can be done on a large scale and no one ever comes to know about it. This is what we are trying to demonstrate. There is absolutely no transparency when it comes to EVMs.

So what is your solution? Do away with EVMs?

When we take into consideration the situation in India, what is needed is a paper record which has details of the voter and his vote. However Indian commissioners have argued that the EVM stores the record and hence there is no need of paper. But what we are saying is that an EVM can be tampered with and hence the details of the voter too can. If the election results can be tampered with then how safe are a voter's record?

Our suggestion is that a vote should be cast on a ballot paper and the same should be read by the machine. This would mean that there are two records. The job of the machine would be to count the votes.

We had also suggested that the EVM should have a print facility so that there would be paper record. However over a period of time, we have realised that even printers can fail and hence we think it is better to go ahead with the first option.

What is your next course of action?

There is a legal team in place which will fight the case. We will go on to prove that Hari Prasad is innocent. The matter comes up in court on Thursday.

The main accusation is theft. The allegation is that one of the EVMs used for the demonstration was stolen. A machine was given to Hari Prasad to study temporarily. It was not done at the time of the elections. The EC had claimed that the machines were tamperproof at first.

Later they also told us that the machines are safe and cannot be accessed by anyone. If that is so then why did the Election Commission not realise for nearly five months that one of their machines was missing? Later when this was made public, they had no clue from where that machine was taken.

Only after they were shown the code did they realise that the machine belonged to Maharashtra and for quite some time they did not even know which godown it was stolen from. The worst part is that they do not even know who is responsible.

So you mean that anyone can walk in and steal a machine.
It is quite easy. None of these machines are sealed, when they are stored. You may not believe it, but these machines are guarded by a peon, who can be bribed at any time. Anyone can just walk under the guise of refurbishing the machine and tamper with it. You do not even need to do it a couple of days before the elections. It can be tampered with, well in advance and no one will know about it. That is the security of the EVM for you. Do you still feel that Hari Prasad did anything wrong in exposing such a weak system?

Source: http://news.rediff.com/interview/2010/aug/24/hari-prasad-is-a-hero-not-a-thief.htm

Home Minsiter Should Mind his tongue

New phenomenon of “saffron terrorism” to abuse the Hindu Organisations

Posted by hinduexistence on August 26, 2010

Is Indian Home Minister still under the Pressure Of Christian Sonia Gandhi ?

By using the term ‘saffron terror’, Chidambaram has directly targeted the Hindus.


Perhaps under the pressure from a Catholic Sonia Gandhi, the UPA Chair person and the guiding force of ruling Congress party in India to equate the uncontrollable Jihadi Islamic Force and the Separatist Christian-Maoist nexus with the right wing pro-active Hindu force in India, the Indian Home Minister P.C. Chidambaram gifted a new idea of SAFFRON TERRORISM amdist the celebration of Onam in South India. He was hinting about Malegaon and Samjhota blast where no evidences were proved so far against any Hindu Force in reality. Still warning that there has been no let-up in attempts to radicalise the youth, Home Minister P Chidambaram today said a new phenomenon of “saffron terrorism” has now come to the fore.

Inaugurating a conference of chiefs of police forces of the country, Chidambaram also expressed concern over the situation in Kashmir Valley and hoped that in the next few days, a “starting point” would be found to reach out to protestors and restart the process for a dialogue.

“There is no let-up in the attempts to radicalise young men and women in India. Besides, there is recently uncovered phenomenon of saffron terrorism that has been implicated in many bomb blasts of the past,” he said.


“When this Home Minister of India is completely failure to control over the Kashmir, North East and Maoist terrorists backed by Muslim and Christian fundamental force, he wanted to misguide the Indian mass by introducing such Utopian idea of Saffron Terrorism. P.C. should resign immediately as he cannot bypass the unreasonable imprisonment of Hindu saints like Sadhvi Pranjna or Swami Dayananda and the very belated arrest of PDF leader A.B. Naseer Madani, a notorious Muslim criminal of Coimbatore Blast”, a senior Hindu saint from Hanumangarhi Ayodhya expressed his reaction over the issue on line .

BJP hits out at Chidambaram’s ‘saffron terror’ remark

Reacting to the statement, BJP spokesperson Rajiv Pratap Rudy said: “The country is witnessing a lot of chaos. Chidambaram needs an excuse to divert the attention of the nation.

“The government, led by Sonia Gandhi (United Progressive Alliance chairperson), Manmohan Singh (prime minister) and Chidambaram, has messed up on every front, whether it is international dialogue, disturbances in Kashmir, leftwing extremism or the Commonwealth Games.

“They are now trying to divert the attention of the nation,” he alleged.

Stating that terrorism was not linked to any religion, Rudy accused the government of targeting Hindus.

“Terrorism cannot be attached to any religion. Individuals may be terrorists,” he said. “By using the term ‘saffron terror’, he has directly targeted the Hindus. It is part of the government’s appeasement policy.”

The Hindu leaders from many corners of India narrated the matter as a gimmick to scape-goat the Hindu Force in the days of up-roar over the unforeseen situation in the pretext of the delivery of the Ramjanmabhoomi verdict by the designated court in Uttar Pradesh in the next month.

Source: http://hinduexistence.wordpress.com/2010/08/26/new-phenomenon-of-saffron-terrorism-to-abuse-the-hindu-organisations/

'I offer sincere apology to the Hindu community'

The following statement by the Right Reverend J Jon Bruno, bishop of the Diocese of Los Angeles (Episcopal Church), was read out at the interfaith meeting and Indian-style Mass on January 19.

Reverend Bruno could not attend the service due to a family emergency. The event was held to mark three years of dialogue between Hindu monastics and the clergy of the Episcopal Diocese of Los Angeles:

"The dialogue, in which representatives of our two great religious traditions have been engaged, represents what is possible when we give ourselves to the journey of mutual understanding, with absolute respect for each other's religious values and beliefs. Such mutual respect has not always been the case.

Members of the Christian tradition have often shown great disrespect for the Hindu faith. Too often in history, Christian clergy have treated Hindus as the subjects of our efforts at conversion, rather than as equally beloved children of God and equal partners in the moral, philosophical, and religious dialogue that we must engage in, if we are to serve the human race and respond to the call of the Divine in our time.

It is my prayer and my request that we continue to engage in such a dialogue, seeking to build up the Beloved Community, envisioned by both Hindu and Christian religious leaders. I hope that more leaders of both of our communities will become involved in this dialogue.

I believe that the world cannot afford for us to repeat the errors of our past, in which we sought to dominate rather than to serve. In this spirit, and in order to take another step in building trust between our two great religious traditions, I offer a sincere apology to the Hindu religious community for the religious and racial discrimination that Christians have directed towards Hindus for far too long.

Such discrimination is wrong; it is a sin. There is no justification for it. No matter who was responsible for this discrimination, it is the duty of Christian leaders to take a stand publicly and to exercise the influence of our offices to declare that this discrimination must not be supported in any way.

As Christians in the tradition of the Episcopal Church, we recognise in our Baptismal Covenant that God calls us to 'strive for justice and peace, and to respect the dignity of every human being.'

We pledge our efforts to assist you as your community strives for justice and equality. We commit ourselves to renounce proselytizing of Hindus. We seek to engage with you in the great divine task of our time: to work for reconciliation and peace, honouring the God-given dignity of each person, sharing and learning the divine wisdom of each other's traditions, recognising God's equal love for each of us, and sincerely responding to God's desire to bring us together in one human family, rich in diversity and mutual love."

Source: http://www.rediff.com/news/2008/feb/26hindu.htm

The Historical Question of Ayodhya


Dr. Koenraad Elst

Introduction

The historical starting point of the Ram Janmabhoomi issue is the contention that the Babri Masjid structure in Ayodhya was built after the forcible demolition of a Hindu temple on the same spot by Muslim soldiers. In the first part of my book Ram Janmabhoomi vs. Babri Masjid, a Case Study in Hindu-Muslim conflict, I have dealt extensively with the arguments given pro and contra this contention. The case can be summarized as follows.

There is archaeological evidence that a temple, or at the very least a building with pillars, has stood on the Babri Masjid spot since the eleventh century. Of course, because of the structure standing there, the archaeological search has been far from exhaustive, but at least of the existence of this 11th century building we can be certain.

When the building was destroyed, we do not know precisely, there are no descriptions of the event extent anywhere. Mohammed Ghori's armies arrived there in 1194, and they may have destroyed it. It may have been rebuilt afterwards, or it may only have been destroyed by later Muslim rulers of the area. So it is possible that when Mir Baqi, Babar's lieutenant, arrived there in 1528, he found a heap of rubble, or an already aging mosque, rather than a magnificent Hindu temple.

However, it is very unlikely that the place was not functioning as a Hindu place of worship just before the Babri Masjid was built. As is well known, fourteen pillar-stones with Hindu temple ornamentation have been used in the construction of the Babri Masjid. Considering the quantity of bricks employed in the building, one cannot say that these fourteen pillar- stones were used merely to economize on bricks: quantitatively, they simply didn't make a difference. These remnants of Hindu architecture were more probably use in order to display the victory of the mosque over the temple, of Islam over Paganism. That was in keeping with a very common practice of Muslim conquerors, who often left pieces of the outer wall of the destroyed temple standing (as was done in the Gyanvapi mosque in Varanasi, replacing the Kashi Vishvanath temple), or worked pieces of idols into the threshold of the newly- built mosque, so that the faithful could tread them underfoot.

Since the actual practice in the case of the Babri Masjid conforms to this general pattern, we may infer that in all probability the Masjid was built in the same material circumstances in which the pattern normally applied, viz. just after the demolition of a Pagan place of worship. This is all the more probable considering that no alternative explanations for the presence of these Hindu pillar-stones have been offered, not even by those historians who would have an ideological and argumentative interest in doing so.

In methodological terms, our conclusion that the use of Hindu remnants in the mosque building indicates an immediately preceding temple demolition because such a sequence fulfills a common pattern, is based on the principle of coherence. This principle as a ground for historical inference does not given absolute certainty, but at least a good measure of probability. But conversely, a contention that violates the principle of coherence without being supported by hard evidence, thereby becomes very improbable. As we shall see, the advocates of the Babri Masjid cause, including a team of 25 JNU historians, have disregarded the coherence principle in central points of their argumentation.

In their well-known and oft-quoted statement on the Ayodhya controversy, the JNU historians have rejected the contention that there was a temple on the disputed spot before the Babri Masjid was built there. This is a wildly improbable contention. There is a general cultural pattern that would have made people build a temple there, a very important one.

If you go to Ayodhya and walk to the Masjid/Janmabhoomi, you will find yourself walking uphill, even after passing the Hanuman Garhi which itself is on a little hill. Relative to the flatness of the entire Ganga basin, the disputed split is quite an elevated place, and it overlooks Ayodhya. Now, either prince Rama was a historical character, born in the castle of the local ruler, which would logically (i.e. strategically) have been built on this elevation, and then his birthplace temple would also have to be there. Or we do not assume Ram's historicity (without necessarily excluding it) and we also do not assume that he was born there, which is the JNU historians' position, and then the question is reduced to whether people would have refrained from building a temple on this hilltop.

Ayodhya is a place of pilgrimage and temple city of long standing. The JNU historians themselves cite evidence that it housed important temples of the Buddhists, Shaivas and Jains. In such a temple city par excellence, it is virtually impossible that the geographical place of honour would have been left unused. The contention that there was no temple on the Babri Masjid site goes against all we know of ritual patterns in the lay-out of sacred places the world over: it violates the principle of coherence.

That the Babri Masjid replaced a pre-existent centre of worship, is also indicated by the fact that Hindus kept returning to the place, where more indulgent Muslim rulers allowed them to worship on a platform just outside the mosque. This is attested by a number of different pieces of testimony by Western travelers and by local Muslims, all of the pre-British period, as well as from shortly after the 1856 British take-over but explicitly referring to older local Muslim sources. A number of these documents have been presented by Harsh Narain and A.K. Chatterjee5. That they are authentic and have a real proof value, is indirectly corroborated by the attempts made to make two of them disappear, which Harsh Narain and Arun Shourie independently discovered6.

Most of these sources explicitly declare that the Babri Masjid had replaced an earlier Hindu temple, and even specify that it has been Ram's birthplace temple. But whatever their historical explanation for this unusual phenomenon of Hindus insisting on worshipping in a mosque's courtyard, they testify to the existing practice. And these Hindus were going into a mosque courtyard for specifically Hindu worship -- not for common Hindu-Muslim worship of some local Sufi, as you find in some places, but for separate Hindu worship of Lord Ram. The JNU historians completely fail to explain this well attested fact.

The attachment of the Hindus to the Babri Masjid spot cannot reasonably have originated in the period when the mosque was standing there. For the sake of argument, we might opine that perhaps a great miracle happened on the spot, sometime later than 1528: but in that case, there would be a tradition saying so. No, the Hindus' attachment to the spot clearly dates back to pre-Masjid days, and stems from a pre-existent tradition of worship on that very spot. Since this near inevitable assumption is corroborated by all relevant documents and by the local Hindu tradition, and is not contradicted by any authentic source giving a different explanation, we might as well accept it.

However, while the inference that there was a pre- existent tradition of worship on the spot is necessary for explaining the Hindus' centuries-long attachment to the place, it may not be sufficient. There are many destroyed temples to which Hindus have not kept returning. They simply built a new temple somewhere else, and even when Muslim power ended, they stayed with the new arrangement and forgot about the destroyed and abandoned temple. If they were so attached to the place, it is probably not because the erstwhile temple had made it important, but because the place had an importance of its own, and retained its special character even regardless of there being a temple in place or not. This assumption is coherent with the unanimous and uncontradicted testimony of Hindu and pre-colonial Muslim and Western sources, that the place was believed to be Ram's birthplace.

When in December 1990 the government asked both parties to collect evidence for their case, a small group of scholars, on being invited by the VHP, traced some more strong pieces of documentary evidence. At the same time, Dr. S.P. Gupta and Prof. B.B. Lal (Former Director-General of the Archaeological Survey of India), came out with unambiguous archaeological and iconographical proof that a Vaishnava temple has stood at the site until it was replaced with the Babri Masjid. By contrast, the Babri Masjid Action Committee could only muster a pile of newspaper clippings, articles and book extracts by partisan writers who gave their anti-Mandir opinion, but no evidence whatsoever. The Hindu team of scholars had no difficulty in demonstrating, in a rejoinder, the utter lack of proof value of the AIBMAC evidence …(and these)... documents are the definitive scholarly statement on the Ayodhya dispute.


Source: http://hinduthinktank.blogspot.com/2005/06/historical-question-of-ayodhya-by.html

Friday, August 27, 2010

Alert Hindus - Warning from various corners

"We are living in difficult times and those who have the vision can see the locks of a ferocious storm hovering over India. Hindu identity of India is under serious threat....It is the Hindu intelligentsia, Hindu media leaders, Hindu TV anchors and Hindu political leaders who are hell-bent on doing maximum damage to Hindu society. That is a bitter truth which we must accept and which mischief needs to be countered in every court and every alley.

-- R K Ohri
rkohri@patriotsforum.org
www.patriotsforum.org

Our greatest enemies are the so-called secular Hindus themselves. We have to position ourselves and disseminate our truth to the masses. We have to find ways and means to do this, and side step the traditional media. Otherwise we cannot blame the masses if they get indoctrinated by all such lies perpetrated by mainstream institutions....Hindu media is the need of the hour. That is the only way we can reach out to the Hindu masses.

-- AH Venkitesh
ahvenkitesh@gmail.com

India has entered the worst phase
of divisiveness under the
‘Italian’ dispensation-by-proxy

India has never been in such great danger of losing its identity, of forfeiting what makes it special -- indeed, unique -- amongst all the nations in the world. The UPA Government’s policies are at complete variance with the central ideas of India's civilisational ethos. How is it possible that a nation of a billion people, with some of the best brains on this planet, allows itself to be governed by patently divisive and dangerous policies that the current UPA dispensation led by Ms Sonia Gandhi is following? What can be done to prevent the dismantling of all that is good and true about India?

Cry, o my beloved India! See what thy children are doing to thee...

-- François Gautier
fgautier@satyam.net.in
http://www.francoisgautier.com

Attack on Hindu interests & institutions

organized by Christian groups &
supported by the Congress.

All the efforts and conspiracies are part of a concerted attack on Hindu interests and institutions, organized by Christian groups and supported by the Congress. People, including those who should know better, ridiculed me when I said a couple of years ago that the Church with its peculiar historical sense see Sonia Gandhi in the same light as Constantine, who by his hospitality to early Christianity to take over the Roman Empire. To those who know history, the present conflict has an eerie similarity to the 4th century. Christians were less than 4 percent in the Roman Empire, but they managed to seize control.

Christian-Congress assault
on the Bharatiya media & Hindu institutions

The most extraordinary item is: The Hindu: A English Daily, started over125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne, Switzerland. To this I would add the Malayala Monorama Group controlled by the Matthew family of Kochi, Kerala.

-- n. s. Rajaram
nsrajaram@airtelbroadband.in



Vande Mataram

The pseudo-seculars in India, their support for anti-Hindu forces and their opposition to Hindu nationalism

Sectarian opposition to ‘Vande Mataram’!

By Chinmay Bajekal,

Courtesy: www.indiacause.com

Excerpts:



The pseudo-seculars in India have on several occasions displayed their hypocrisy through their support for anti-Hindu forces and their opposition to so-called Hindu nationalism.

Is Hindu an entity separate from India? Or does India really have an existence or identity separate from Hinduism? That which we know by the name of Hinduism is indeed Indianism. In the words of Annie bezant, “Make no mistake, without Hinduism, India has no future. Hinduism is the soil into which India’s roots are stuck and torn out of that she will inevitably wither, as a tree torn out from its place.”

The way of life and culture of a country constitutes the ‘soul’ of a Nation, whereas the land and people are only its necessary physical attributes. India’s Hindu culture thus is its soul and very existence. Therefore “Vande Mataram” which is alleged to be a Hindu nationalist song cannot be separated from Indian nationalism. This song which has inspired several patriots in our country in the past to give the supreme sacrifice cannot be insulted by branding it as communalism. An insult to Vande mataram is an insult to India and her countless heroes.

The pseudo-seculars in India have on several occasions displayed their hypocrisy through their support for anti-Hindu forces and their opposition to so-called Hindu nationalism (which in reality is Bharatiya-oriented nationalism). One such astounding example is the controversy made out of Vande mataram.

They accuse the Vande mataram of being a religious song, a song which supports sectarianism, and a song which is an expression of Hindu nationalism and not Indian nationalism.

Is Vande mataram dedicated to a deity?

First we need to get it clear that the song is not dedicated to any Hindu deity. It is a purely nationalist song. It is a song that depicts our Motherland as a ‘divine mother’ who nourishes us and sustains our lives from the time we are born till death. If we ask a person why he worships God, or why he feels grateful to him, the simple answer would be “God made this world”. Similarly in our lives we see that the food we consume, minerals we abstract from the earth and the homes that we build on it, make us as indebted to our Motherland as much we are to God.

It is in this perspective that Vande mataram upholds Mother-India as an object of supreme reverence.

Its significance

India is predominantly a religious country, where religious sentiments run high. Vande mataram here moulds the religious fervour of an Indian into patriotism. It makes an Indian realize that his duties and responsibilities towards his nation have to be carried out with as much steadfast enthusiasm and devotion as he performs his daily prayers or offerings to God.

This exhibits the truly secular nature of Vande mataram. At a time when there is a clash between religious extremists and secular nationalists, here is a song that harmonizes the two extreme sides.

Is it Sectarian?

Vande mataram cannot be regarded as a sectarian song. It does not have sectarianism anywhere in it. Sectarianism is when a path is considered to be the only valid one, or when other paths are denounced. Here none of it happens. Vande mataram simply is an expression of gratitude by a broad minded thinker towards his Motherland which has sustained the lives of countless people throughout history.

Its opposition by sectarians

Singing Vande mataram could never make anyone a sectarian. But refusing to sing it due to the fact that we believe our vision of God alone is right and if we cannot relate to another vision would make us perfect sectarians.

Is it Hindu nationalist?

Before we decide whether the song is an expression of Hindu nationalism or Indian nationalism, it is important to know what makes a clear distinction between the two.

Is Hindu an entity separate from India? Or does India really have an existence or identity separate from Hinduism?

Some argue that Hinduism is not Indianism. But the problem is that in our modern history we have failed to realize that Indianism was labeled as Hinduism by the British. That which we know by the name of Hinduism is indeed Indianism.

In the words of Annie bezant, “Make no mistake, without Hinduism, India has no future. Hinduism is the soil into which India’s roots are stuck and torn out of that she will inevitably wither, as a tree torn out from its place.”

In history we see that several ancient civilizations like the Greek, Egyptian and Persian have perished only because their native cultures were replaced by that of others. Thus it would not be improper to conclude that the way of life and culture of a country constitutes the ‘soul’ of a Nation, whereas the land and people are only its necessary physical attributes.

India’s Hindu culture thus is its soul and very existence. Therefore Vande mataram which is alleged to be a Hindu nationalist song cannot be separated from Indian nationalism. Vande mataram is the same song which was on the lips of our great freedom fighters while they accepted martyrdom. This song which has inspired several patriots in our country in the past to give the supreme sacrifice cannot be insulted by branding it as communalism.

An insult to Vande mataram is an insult to India and her countless heroes.

Source: http://vivekajyoti.blogspot.com/2005_02_01_archive.html

This is how India is today - Think it over

Aug 24th, 2010

Anand is probably more Indian than 90% of the people in parliament, and certainly more so than the sonia parivar.

why isn't the GoI questioning the citizenship of sonia considering she apparently has never surrendered her italian passport?

no, Anand is not a citizen of India, but all these Bangladeshis are. soon they will have UIDs saying they are.

RajeevSrinivasa
But 20 million Illegal Bangladeshis and Teresa are. RT
@DNA
: Viswanathan Anand not an Indian, says govt
http://bit.ly/...

why is this happening? well, because Anand is of the wrong religion. he won't say, "I am a poor oppressed Hindu minority brahmin. This is a religious issue." in comparison, Mohammad Azharuddin, when caught with his hand in the cookie jar, used the "I am a poor oppressed Mohammedan minority person. my religion is in danger." defense. yeah, right. poor oppressed.

Let the GoI (Government of India) question fared Zaccaria's citizenship "because he has been living in the US for a long time." then we'll see the ELM get quite unhappy. or, for that matter, Dawood Ibrahim's Indian citizenship.

Nobody questions Glady stain's' visa status. and everybody was so happy about that old hag MTeresa being an "indian citizen"

According to the UPA, if you are a Mohammedan or christian, you automatically are eligible for an Indian passport. if you are a Hindu, you are liable to be declared stateless. if you are christian terrorist sympathizer named Susan Arundhati Roy, even if you declare that you have renounced your Indian citizenship, the GoI will beg her to keep her passport.

Indian citizenship is only for Mohammedans, Christians and communists. well, we kind of knew that already. government of, by, and for Semites. (sorry, no Jews allowed, I hasten to mention.)and nobody questions the fact that an Indian passport can be bought (a news paper demonstrated this) for a small investment of rs. 5000. along with a driving license and a voter id card. which the 20 million Bangladeshi illegals already have invested in.

I am reminded most of all about what happened to Nobel prize winning Pakistani physicist Abdus salam. he was dishonored and humiliated because he was a minority ahmadiya and same thing is happening to Vishvanathan Anand. He's that species most hated by all the creeps in india: the Tamil brahmin. the crypto-christist DMK is surely behind this disgusting attack.


Well, Spain would welcome Anand with open arms and give him two citizenship if he wanted. it's just like all those soviet/east European chess champions chose to accept citizenship in less obnoxious countries and who will be the loser? Indian children who lose their best role model, a giant as compared to all those pathetic pygmy cricketers. this man is the World Champion, for god's sake! and with no help whatsoever from the Indian public or the ELM or the GoI and why don't you, UPA, put up signs at ports of entry: "dogs and Hindus not welcome. but if you are a Mohammedan jerk like m-f Hussein, or a christian terrorist like Graham stains, or a communist terrorist like Susan Arundhati Roy we want you."
Source: http://rajeev2004.blogspot.com/2010_08_01_archive.html


You know.....why?


Why Viswanathan Anand's citizenship is questioned? http://is.gd/eAm9N .. Above image is the reason...

Source: http://twitpic.com/2hp2uu

Awake Hindus - chase out the demons

Time for Hindus to come out of slumber says Dr.Subramanian Swamy


"At NRI Press Club: Standing, L to R: P Yalamanchi, M Patel, N Kapoor,A Easwaran,
R Soparawala.Seated, L to R: (Guest Journalist from IndiaT. Patel),
S Ullal, S Swamy, H Rao."

The recommendation by the Supreme Court of India to find alternative alignment in the proceedings related to the Sethusamudram Ship Channel Project and order by the Court to set up an expert committee to consider this alternate project is a defeat of Dravida Munnetra Kazagam, led by Mr. Karunanidhi and his supporters including Sonia Gandhi. It is thus an indication of the fact that the Hindu revival is on hand," Dr. Subramanian Swamy said in a public meeting held in his honor at the Hindu Temple, Lemont last week.

Ramasethu, according to Ramayana is believed to have been constructed by the army commandeered by Sugreeva, King of Kishkinda in order to help Rama find his consort Sita, who was abducted by Ravana, king of Lanka. The Story, as written by Valmiki goes back to nearly 9000 years as per the studies in recent years. Recent satellite photos show an amazing man-made construction submerged under the seawater from Dhanushkodi, India and Sri Lanka.

The anti-Hindu forces led by DMK under the leadership of Karunanidhi, supported by Sonia Gandhi, a staunch Roman Catholic and President of Congress Party in recent years have been trying to destroy the Rama Sethu under pretext of shipping and economic development.

Dr. Swamy, however, opposed the destruction of this sacred symbol of Hindu unity by his legal action. By mobilization and mass movement, he stopped the Rama Sethu destruction.

Rama is revered and adored by the Hindus all over the world. His life and valorous deeds are narrated in Ramayana, written by Sage Valmiki, who is claimed to be a contemporary of Rama. He was an eye-witness to the events of construction of the Sethu and rescue of his wife Sita.


"Dr.Swamy giving the book to Dr.Bharat Barai as Dr. Kalyanaraman looks on."

Dr. Swamy, who is championing the cause of saving Ramasethu from the zealous opponents who were bent upon destroying one of the holiest sites of Hindu Dharma urged the "Virat" Hindu Society to come out of its slumber, throw away the shackles tying them to memories of millennia of oppression and centuries of wrong education and misrepresentation of Hindu history and traditions by constantly denigrating our culture and belittling the Hindu literature and scriptures. He pleaded the leaders and the people alike to change their mindset, which essentially developed in the environments of fear, wrong education and misrepresentations. He reminded Hindus to unite and save their ancient heritage, culture and literature, rather the very upcoming generations from becoming victims of falsehood, fear and inducements.

The only answer is self-awareness, self-respect and will to resist temptations and make right choices. He urged to discern right issues and make right decisions about the political choices. Therefore he said it is very important for Hindus to realize the importance of building a strong political platform and exercise their voting power as a block on principles rather than parties.

The Rama Sethu incident, he felt would turn out to be the catalyst to achieve success in many more issues of importance to Hindu society. He suggested in the event of indecision or confusion "you should seek the counsel of Hindu Acharya Sabha, which is spearheading the cause of Hindu Unity to ensure that democracy, secularism and harmony will continue to flourish in our country." In order to meet these objectives however, he emphasized that the Hindus must change their mindset of defeatism. "You were told in our history books and by our intellectual community nurtured with the pseudo secular studies and twisted history written by British imperialists and their cronies that India was invaded, Hindus were beaten and vanquished but the truth is otherwise. Check up the history of Iran, Iraq, Egypt and even Indonesia. You will see that within a generation these countries were subjugated and became 100 percent Islamic or Christian if you take Europe or South America. But even after 800 years of Islamic rule and nearly two hundred years of British rule, Bharat remains over 80% Hindu. If only you are united, you will have political, economic and social dominance and in keeping with the tradition of over 5000 years continue to live as a multi-cultural and religious community at large," he said with conviction.

One other issue the Ramsethu controversy clearly demonstrated the historicity of events of Ramayana. He emphasized that Ramayana is Itihasa, i.e. History. Valmiki, who wrote authoritatively about the construction, people and the battle, witnessed the whole incident. Valmiki was born in the area of present Andhra Pradesh and came to Rameshwaram to witness the breathtaking events leading to the building of the Sethu, crossing of the channel and vanquishing of Ravana for release of Sita by Rama and his army of aboriginal tribes. Therefore the site is a man made bridge. According to Supreme Court case laws, any object however trivial if regarded as sacred by any class of persons would be protected under section 295 of Indian Penal Code. He cited the incident of Hazaratbal Mosque, Kashmir and a masjid near Calcutta Airport, protected from intrusions.

Dr. Swamy unequivocally asserted that not on religious grounds but also on the issues of national security including terrorism, piracy and armed robbery, the project has any defensible grounds of justification.

Studies also revealed adverse impact on environment, ecology and if one has to give serious thought to one the most import ingredients to produce energy, the country would lose most precious resource by erosion and loss of Thorium Monazite Sands, abundantly available around the Sethu.

According to Dr. Kalyanaraman, who had spoken earlier, India could lose energy equivalent to 389 years of power. He cautioned about yet another factor ignored by the proponents of the project, i.e. meteorological factors, such as cyclonic storms. The world has experienced a Tsunami recently and the possibility of its repetition is very much on the horizon. Historically the Rama Sethu has acted as a buffer against any serious threat and if it is destroyed there is a possibility of more serious occurrence of destruction. Dr. Swamy clearly elucidated the geography of Ram Sethu area and indicated how many alternative routes could be developed without destroying the Sethu. "I was opposing that which was directly cutting through the Sethu. I recommended building a container port and transport goods by railway system." He added that the goal of ill conceived DMK initiated and Sonia Gandhi supported project was destruction of Ram Sethu. He declared that not only the project was not cost effective but environmentally damaging and potentially encourages anti-national activities, as revealed in the 8000 plus page documents researched and recorded by Dr. Kalyanaraman.

Vemuri Subramaniam welcomed Dr. Swamy and Dr. Kalyanaraman and briefly explained the purpose of the meet as also the activities of Hindu Temple. Prasad Yalamanchi then introduced Dr. Swamy as an outstanding intellectual, scholar and seasoned politician whose is closely associated with Janata Party ever since its inception. Born in Chennai, Tamilnadu, he distinguished himself as a brilliant son of India having had the opportunity serve his country in many capacities. He was a three term Member of Parliament. He served as Commerce, Law and Justice Minister and later appointed as the Chairman of the Commission on International Trade. He has a doctorate in economics from Harvard University and continues to be a visiting professor at Harvard University. His distinguished career is highlighted by heroic struggle against Emergency in India, his efforts towards opening of Kailash-Mansarovar pilgrim route in Tibet and improvement of India’s relationship with China, India’s recognition of Israel, Economic Reforms and now championing the cause of Hindu Unity and Renaissance.

His crowning achievement, which will ever be remembered by the Virat Hindu Society, is "saving the Rama Sethu from destruction." In a press conference with the Chicago Indian American media he speculated that the coming elections in India would be much different, in that there would be as usual no single party would have majority but elections would be fought on the issues. Prime Minister will not come either from Congress of BJP but probably someone from the NDA nevertheless, he wondered.

BY BHARAT SHUKLA

Source: http://www.nritoday.net/community-news/541-time-for-hindus-to-come-out-of-slumber-says-drsubramanian-swamy




DMK revives EVR’s hate campaign against Hindus


DMK revives EVR’s hate campaign against Hindus
By Malarmannan

The anti-Brahmin propaganda has lost its verve over a period of time, but it is still dormant in Tamil Nadu. M. Karunanidhi has been its sole revivalist, whipping the dead horse as and when he does not find suitable rejoinder to any valid accusation. When the AIADMK supremo Jayalalithaa, his arch rival, compared him with Ravana, the demon king recently, Karunanidhi could find recourse in his pet theory of ‘Aryan-Dravidian,’ though disproved by expert anthropologists.

One of the important resolutions passed by the working committee of DMK at its meeting held on February 16 under the presidentship of Shri M. Karunanidhi urged the people of Tamil Nadu to literally ‘drive out’ from the Tamil soil the three per cent of the population. The resolution reminds the people of Tamil Nadu that they are 97 per cent of the total population whereas their traditional enemies are just three per cent. The resolution did not specify as to who were these three per cent but those who are used to the Tamil Nadu socio-political scenario know pretty well that it refers to none other than Brahmins in the State.


Since 1920s, Dravidian Movement has been spearheading a hate campaign against Brahmins branding them intruders from Khyber and Bolan passes into Tamil Nadu, corrupting the chaste Tamil culture and tradition. It may look ridiculous at the very first glance, fit to be thrown into the dustbin without a second look but strangely, EVR and his Dravidar Kazagam party could sell this concept to the gullible illiterate and semi literate people of Tamil Nadu. This concept was conveniently based on Aryan-Dravidian theory, cunningly constructed about two centuries ago by the wily Caldwell, a Christian missionary and proselytiser, who wanted to divide Hindu society so that he could easily convert the non-Brahmin communities calling them Dravidians, a separate entity. Despite Brahmins of Tamil Nadu speaking Tamil only at homes as their mother tongue and several of them had done great service for the development of the language and culture, they were described as aliens to Tamil language and culture.


In fact, it was U.V. Swaminatha Iyer, a great Tamil scholar, who toiled to recover many ancient Tamil works from old palm leaves that were briskly being dined by white ants. Those deteriorating palm leaves were scattered in different parts of the State and he spent his time, energy and hard earned money in search of them and made them available in print. As he was not financially sound, he begged and borrowed so that the precious wealth of the Tamils could see the light of the day. Subramanya Bharati, another Brahmin, woke up theTamils from their slumber in the early twentieth century with his spirited poems so that they could become aware of their rich heritage. There are still many Brahmin scholars and researchers who are silently engaged in varied fields for the development of Tamil language and culture.


The most harmful disservice to the Hindu society in Tamil Nadu by E.V. Ramaswami Naicker, known as EVR and popularly addressed as ‘Thanthai Periyar’ by his followers meaning “Father Greatman”, was to divide it on the lines of Brahmins and non-Brahmins. This venom has spread all over Tamil society and has become a permanent syndrome visible at least feebly in every segment from academic circle to contemporary literary gatherings to cultural events, from social activities to political considerations.


The anti-Brahmin propaganda has lost its verve over a period of time, but it is still dormant in Tamil Nadu. M. Karunanidhi has been its sole revivalist, whipping the dead horse as and when he does not find suitable rejoinder to any valid accusation. When the AIADMK supremo Jayalalithaa, his arch rival, compared him with Ravana the demon king recently, Karunanidhi could find recourse in his pet theory of ‘Aryan-Dravidian,’ though disproved by expert anthropologists. For him and his party, Brahmins are Aryans and all Non-Brahmins are Dravidians, for reason best known to them only.


Quoting Nehru’s ‘discovery’ that Ramayana was nothing but the narration of Aryan-Dravidian war, Karunanidhi donned the warrior of Dravidians and Jayalalithaa the representative of Aryans, as she happens to be a Brahmin, caste wise.


As the legend goes, Ravana was the son of a Brahmin sage, should be an ‘Aryan’ according to the findings of Dravidian pundits but it did not occur to Karunanidhi in the heat of political rivalry. He could only remember Nehru’s discovery about Ramayana and grabbed the role of Ravana! However, he could not find a suitable villain role of an Aryan character for Jayalalithaa.


Interestingly, EVR was also not kind towards the depressed classes. His concern was only about the welfare of the second and third strata of the society. For him, the top and the bottom segments of the society were to be kept at bay so that the in-between communities could climb up the ladder of prosperity. When there was acute shortage of foodgrains and clothing, an aftermath of the Second World War, EVR attributed it to the “untouchables’ becoming ‘cultured.’


There was great uproar against EVR in 1948 from the depressed classes in the State for his utterance that the price of the cloth had gone up because the women of ‘untouchables’ had also started wearing blouse and all of them have learnt to dress decently. Their staple food had changed from millets to rice and that made the rice scarce. Rice was considered the choice of the upper classes and millets were fit for the poor and downtrodden only according to the social standards. Taking exception to EVR’s observation, there were demonstrations by many associations of depressed classes all over Tamil Nadu demanding apology from him. But EVR was adamant as usual and never cared to express regrets over his ‘findings!’ The issue died down in course of time.


Now that Jayalalithaa is a Brahmin, Karunanidhi has taken up the rusting anti-Brahmin slogan from his dust-gathering political weaponry, forgetting that he is not just the president of a party but occupying the seat of the Chief Minister of the State also. He can seldom allow under his nose, a resolution that would create enmity among the people, thereby encouraging serious law and order unrest to brew.

Our Constitution has categorically stated that it is a punishable offence to induce hatred against one particular community and attempting to divide the people on that score. And Karunanidhi holds the post of the Chief Minister having taken oath of sincerity and be honest to the Constitution. If the Chief Minister himself spearheads a hate campaign against one particular community in the society, it would be seen as the green signal to anti-social elements in the State to indulge in all sorts of crimes towards that community and it would also strengthen the division among Hindus in Tamil Nadu on the basis of Brahmins and Non-Brahmins.


Obviously, saner elements in the society expect unanimous condemnation from all quarters to the DMK’s hate campaign resolution. The Centre should also view this seriously and warn Karunanidhi that it did not behove of a Chief Minister to behave irresponsibly.


(The writer is a senior journalist and can be contacted at Second Floor, 67/12, Bajanai Koil Street, Pallipattu Main Road, Chennai-600 113.)

Source: http://www.tamilbrahmins.com/general-discussions/1460-dmk-revives-evr-s-hate-campaign-against-hindus.html

Thursday, August 26, 2010

Spectrum scam - Must read

ஸ்பெக்டரம் ஊழல் – தரகர்களுடன் தமிழக அரசியல் மாபியாக்கள் ஆ. ராசாவும், கனிமொழியும்

ஆங்கில மூலம் – பரஞ்சய் குகா தாகுர்த்தா
- தமிழில் : தேவிபாரதி


‘நீரா ராடியா என்னும் கார்ப்பரேட் தரகருக்கும் மத்தியத் தொலைத் தொடர்புத் துறை அமைச்சர் ஆண்டிமுத்து ராசாவுக்குமிடையே நடைபெற்ற அரசு முறையில் பதிவு செய்யப்பட்ட தொலைபேசி உரையாடல்கள் வெளியே கசிந்ததற்குப் பின்னர் ராசாவின் பெயர் தலைப்புச் செய்திகளில் இடம் பிடித்திருக்கிறது.

நாட்டுக்கு மிகப் பெரிய வருவாய் இழப்பை ஏற்படுத்திய ஒரு ஊழலை மூடி மறைத்து அதற்குப் போதிய ஆதாரங்கள் எதுவுமில்லை எனத் தந்திரமாக அவரைப் பாதுகாக்க முயல்கிறார்கள் காங்கிரஸ் கட்சியின் செய்தித் தொடர்பாளர்கள். இப்போது வெளிப்பட்டிருக்கும் உண்மைகள் தேசத்தின் கவனத்திற்குரியவை.


இரண்டாம் தலைமுறை அலைக்கற்றை(2ஜி ஸ்பெக்ட்ரம்) ஒதுக்கீடு, விலை நிர்ணயம் (Allotment and pricing) சார்ந்த நடைமுறைகளில் ஆ. ராசா எடுத்த முடிவுகளில் பல முறைகேடானவை மட்டுமல்ல, சட்டவிரோதமானவை- யுங்கூட என்பது அம்பலமாகியிருக்கிறது.

உரிமம் பெறுவதற்கான விண்ணப்பங்களைப் பெற்றுக் கொள்வதற்காக நிர்ணயிக்கப்பட்ட காலக்கெடுவை முந்தைய தேதி ஒன்றுக்கு மாற்றியதன் மூலம் தொலைத் தொடர்பு ஒழுங்குமுறை ஆணைய (Telecom Regulatory Authority of India)த்தின் விதிகள் வெளிப்படையாக மீறப்பட்டதோடு இத்தகைய ஒதுக்கீடுகளி- ல் பாரபட்சமற்ற வெளிப்படையான நடைமுறைகள் பின்பற்றப்பட வேண்டும் என்னும் நீதிமன்ற வழிகாட்டுதல் -களும் புறக்கணிக்கப்பட்டிருக்கின்றன.

மத்திய ஊழல் தடுப்பு ஆணையத்தின் பரிந்துரைகளின்படி தொலைத் தொடர்புத் துறை அமைச்சர், அவரது துறை சகாக்கள், அமைச்சரின் முடிவால் பயனடைந்ததாகக் கூறப்படும் நிறுவனங்களின் பிரதிநிதிகள் மீதான குற்றச்சாட்டுகளை விசாரிக்கத் தொடங்கியது மத்தியப் புலனாய்வு அமைப்பு(சிபிஐ). முக்கியத்துவம் வாய்ந்த சிபிஐயின் ஒரு விசாரணை அதிகாரி சமீபத்தில் மாற்றப்பட்டிருப்பது ராசா மீதான விசாரணை சரியான முறையில் நடைபெறுமா என்னும் சந்தேகத்தைத் தோற்றுவித்துள்ளது.
2-ஜி ஸ்பெக்ட்ரம் ஊழல் தொடர்பான இந்தியத் தலைமைக் கணக்குத் தணிக்கை அதிகாரி(Comptroller and Auditor Genaral of India)யின் விரிவான அறிக்கை இன்னும் கிடைக்கப் பெற வேண்டியிருக்கிறது.

3ஜி அலைக்கற்றை என அழைக்கப்படும் மூன்றாம் தலைமுறை அலைவரிசை ஒதுக்கீட்டுக்குப் பொது ஏல முறையைப் பின் பற்றுவதன் மூலம் அரசுக்கு சுமார் 50,000* கோடி ரூபாய் வருவாய் கிடைக்க வாய்ப்பிருக்கிறது என்னும் அரசு மதிப்பீட்டின்படி பார்த்தால்கூட 2008 ஜனவரியில் 2ஜி அலைக்கற்றை ஒதுக்கீட்டு முறையில் முதலில் வருபவருக்கே முன்னுரிமை என்னும் விதியைக் கடைபிடித்ததால் ஏற்பட்ட வருவாய் இழப்பு, குறைந்தபட்சம் அந்த அளவுக்கு இருக்கும் என்பது தெளிவு.
இத்துறையில் தனக்கு முன்பிருந்தவர்கள் பின்பற்றிய அதே நடைமுறைக -ளைத்தான் தானும் பின்பற்றியதாகச் சொல்வதன் மூலம் 2ஜி ஸ்பெக்ட்ரம் அலைவரிசை ஒதுக்கீட்டு நடைமுறைகளில் தான் எடுத்த முடிவுகளை நியாயப்படுத்த ராசாவால் முடியாது.

ஸ்பெக்ட்ரம் அலை வரிசைகள் சினிமா டிக்கட்டுகளைப் போல விற்பனை செய்யப்பட்டிருக்கின்றன. அந்த ஒதுக்கீட்டால் யார் யார் பயனடைந்தனரோ அவர்களுக்குச் சாதகமாக விளையாட்டின் விதிகள் மாற்றப்பட்டன.
அது மட்டுமல்ல, தன் அமைச்சரவைச் சகாக்கள், அவரது துறையின் உயரதிகாரிகள் வழங்கிய ஆலோசனைகளை ராசா வேண்டுமென்றே புறக்கணித்தார். பிரதமர் மன்மோகன்சிங்கின் குறிப்பான சில வழிகாட்டுதல்களையுங்கூட ராசா பொருட்படுத்தவில்லை. இவற்றினூடாக அனைத்து நடை முறைகளைப் பற்றியும் பிரதமருடன் ஆலோசிப்பதாக வெளிப்படையாக அறிவித்துக் கொண்டிருந்தார் ராசா.


கூட்டணி அரசியலின் நிர்ப்பந்தங்களும் தமிழக முதலமைச்சர் மு.கருணாநிதி, கனிமொழி ஆகியோருடன் அவருக்குள்ள நெருக்கமும் அவர் ஒரு தலித் என்பதால் குறி வைத்துத் தாக்குகிறார்கள் என அவர்கள் மேற்கொள்ளும் பிரச்சாரமும் 47 வயதுடைய நீலகிரி மக்களவைத் தொகுதி உறுப்பினரின் மீது யாராலும் கைவைக்க முடியாது என்பதைத் தெளிவுபடுத்துகின்றன.

ராசா மீதான குற்றச்சாட்டுகளுக்கு அடுக்கடுக்கான ஆதாரங்கள் இருந்தாலும் அவருக்குச் செல்வாக்கும் கவர்ச்சியும் நீடித்திருக்கும்வரை அவை போதுமானதல்ல எனத் தட்டிக் கழிக்கப்படுவதற்கு வாய்ப்பிருக்கிறது.

ஜனவரி 2008-ல் தொலைத் தொடர்புத் துறை தான் தன்னிச்சையாகத் தேர்ந்தெடுத்த நிறுவனங்களின் குழு ஒன்றுக்கு 2ஜி ஸ்பெக்ட்ரம் அலைக்கற்றைகளுக்கான உரிமங்களை வழங்கியது. ஒவ்வொரு அனைத்திந்திய அளவிலான உரிமமும் 1651 கோடி ரூபாய்க்கு விற்கப்பட்டது. இத்தொகை 2001-இல் நிர்ணயிக்கப்பட்டது. ராசா தொலைத் தொடர்புத் துறையில் எந்த அனுபவமுமற்ற நிறுவனங்களிடமிருந்து உரிமம் கோருவதற்கான விண்ணப்பங்களைப் பெற்றார்.

அவற்றில் யுனிடெக்(Unitech) போன்ற தொலைத் தொடர்புத் துறைக்குச் சம்பந்தமில்லாத கட்டுமான நிறுவனங்களும் அடக்கம். சுற்றுச் சூழல் துறையின் இணை அமைச்சராகப் பொறுப்பு வகித்த அவரது முந்தைய அவதாரத்தில் அவர்களோடு ராசா வர்த்தக ரீதியில் தொடர்புகொண்டிருந்தார்.

2007 செப்டம்பர் 25 அன்று யுனிடெக் நிறுவனம் தன் எட்டுத் துணை நிறுவனங்களின் பெயரில் 22 விண்ணப்பங்களைச் சமர்ப்பித்த சில மணி நேரங்களுக்குள் தொலைத் தொடர்புத் துறை அவசர அவசரமாகவும் தன்னிச்சையாகவும் வெளியிட்ட பத்திரிகைச் செய்தி ஒன்றின் மூலம் 2007, அக்டோபர் ஒன்றுக்குப் பிறகு வரும் எந்த விண்ணப்பத்தையும் ஏற்கப்போவதில்லை என அறிவித்தது.

அதற்குப் பிறகு மூன்று வேலை நாட்களுக்குள் மேலும் 373 விண்ணப்பங்கள் பெறப்பட்டன. விண்ணப்பங்களைப் பெறுவதற்கான கெடு நாளை முன் தேதியிட்டு மாற்றியமைத்ததன் மூலம் பல நிறுவனங்களை உரிமம் கோரி விண்ணப்பிப்பதிலிருந்து தடை செய்தது தொலைத் தொடர்புத் துறை.
பெறப்பட்ட 575 விண்ணப்பங்களிலிருந்து வேண்டப்பட்ட 120 நிறுவனங்களுக்கு மட்டுமே அந்த வாய்ப்புக் கிடைப்பதற்கு இதன் மூலம் உதவியது. பிறகு நீதிமன்றம் பாரபட்சமான முறையில் கெடு தேதியை முன் தேதியிட்டு மாற்றியமைத்த தொலைத் தொடர்புத் துறையின் செயலைக் கடுமையாக விமர்சித்தது.

எஸ் டெல் (S Tel) தொடர்ந்த வழக்கில் அவ்வாறு கெடு தேதியை மாற்றியமைத்தது சட்ட விரோதம் என அறிவித்தது தில்லி உயர் நீதிமன்றம். ஒற்றை நீதிபதி (single judge) அளித்த தீர்ப்பைத் தலைமை நீதிபதி தலைமையிலான பெஞ்ச் அங்கீகரித்தது.

இந்திய அரசின் தலைமை வழக்கறிஞர் தொலைத் தொடர்புத் துறை சார்பாக முன் வைத்த வாதங்களை நீதிபதிகள் ஏற்க மறுத்துவிட்டனர். அதற்குப் பிறகு இந்த வழக்கு உச்ச நீதிமன்றத்துக்கு எடுத்துச் செல்லப்பட்டது. அங்கு எஸ் டெல் வழக்கைத் திரும்பப் பெற்றுக் கொண்டது. உயர் நீதிமன்றத்தின் தீர்ப்பை ரத்து செய்யக் கோரிய அரசின் கோரிக்கை பரிசீலிக்கப்படவே இல்லை.

தொலைத் தொடர்பு ஒழுங்குமுறை ஆணையத்தின் பரிந்துரைகளுக்குத் தன்னிச்சையாக விளக்கமளித்து அவற்றைத் தனக்குச் சாதகமான சில நிறுவனங்கள் ஆதாயம் பெறுவதற்கு உதவியிருக்கிறார் தொலைத் தொடர்புத் துறை அமைச்சர். அவற்றில் சில தம் பங்குகளைத் தனிப்பட்ட பேரங்களின் மூலம் விற்பதற்கும் அனுமதிக்கப்பட்டன.

செப்டம்பர் 2008-ல் ஸ்வான் டெலிகாம் (Swan Telecom) நிறுவனம் தன் 45 சதவிகிதப் பங்குகளை ஐக்கிய அரபு எமிரேட் நிறுவனமான எடிசாலட்(Etisalat)டுக்கு 900 மில்லியன் டாலருக்கு (சுமார் 4200 கோடி ரூபாய்) விற்றது. ஸ்வான் தன் உரிமத்தை வெறும் 1537 கோடி ரூபாயில் பெற்றிருந்தது. உரிமம் அளிக்கும் ஒரு துண்டுத்தாளைத் (licence) தவிர அந்த நிறுவனத்திடம் வேறு உடைமைகளும் இருந்திருக்கவில்லை.

ஒரு மாதத்திற்குப் பிறகு யுனிடெக் வயர்லெஸ் நிறுவனம் தன் 60 சதவிகிதப் பங்குகளை நார்வேயைச் சேர்ந்த டெலிநார் (Telenor) நிறுவனத்துக்கு 6200 கோடி ரூபாய்க்கு விற்றது. இந்த நிறுவனத்துக்கும் 1651 கோடி ரூபாயில் 2008 ஜனவரியில் பெறப்பட்ட ஸ்பெக்ட்ரம் உரிமம் தவிர வேறு உடைமைகள் இல்லை.

அதற்குப் பிறகு டாடா டெலி சர்வீசஸ்(Tata Tele Services) தன் 26 சதவிகிதப் பங்குகளை ஜப்பானின் என்டிடி-டொகோமோ(NTT DoCoMo) நிறுவனத்துக்கு 13200 கோடி ரூபாய்க்கு விற்றது.

இவற்றிலிருந்து தெரிய வருவது என்னவென்றால் ராசாவின் தலைமையிலான தொலைத் தொடர்புத் துறை குறைந்தபட்சம் ஒன்பது நிறுவனங்களுக்கு ஸ்பெக்ட்ரம் உரிமத்தைச் சந்தை மதிப்பைவிட ஏழு மடங்கு குறைத்து விற்றிருக்கிறது என்பதுதான்.

ராசா தன் துறை அதிகாரிகளின் ஆலோசனைகளைப் பொருட்படுத்தாதது மட்டுமல்ல, அவர்கள் பணியிலிருந்து ஓய்வு பெறுவதற்காகக் காத்திருக்கவும் செய்தார். ராசாவுக்கு ஆலோசனை சொன்னவர்களில் முன்னாள் தொலைத் தொடர்புத் துறைச் செயலாளர் டி. எஸ். மாத்தூர், முன்னாள் நிதி, தொலைத் தொடர்பு ஆணையத்தின் உறுப்பினர் மஞ்சு மாதவன் ஆகியோர் முக்கியமானவர்கள்.

மஞ்சுமாதவன் உரிய காலத்துக்கு முன்னதாகவே பணியிலிருந்து ஓய்வு பெற்றார். சித்தார்த்த பரூவாவைத் தொலைத் தொடர்புத் துறைக்குக் கொண்டுவருவதற்கு முன்பாக இந்த அதிகாரிகள் இருவரும் ராசாவின் விருப்பப்படி ‘முதலில் வருபவருக்கே முன்னுரிமை’ என்ற அடிப்படையில் உரிமங்கள் ஒதுக்கும் முடிவைக் கடுமையாக எதிர்த்தனர்.

பரூவா உரிமங்கள் வழங்குவது தொடர்பான ராசாவின் சந்தேகத்துக்குரிய முடிவை ஆதரித்தவர். இப்போதைய இந்திய ரிசர்வ் வங்கியின் கவர்னரும் அப்போதைய நிதித் துறைச் செயலாளருமான டி. சுப்பாராவின் ஆலோசனைகளையும் அமைச்சர் அலட்சியப்படுத்தினார்.

தவிர இந்த விவகாரம் பற்றி அமைச்சரவைக் குழு(Empowered Group of Ministers)விடம் ஆலோசிக்குமாறு சட்ட அமைச்சகம் கூறிய யோசனையை இது பல்வேறு துறைகளுக்கிடையே விவாதிக்கப்பட வேண்டிய விஷயமல்ல எனக் காரணம் கூறி, சட்ட அமைச்சகத்தின் ஆலோசனை பொருத்தமற்றது என நிராகரித்தார் ராசா.

2-ஜி ஸ்பெக்ட்ரம் உரிமம் வழங்கும் நடைமுறைகள் நேர்மையாகவும் வெளிப்படையாகவும் திறமை அடிப்படையிலும் மேற்கொள்ளப்பட்டனவா என்பதை உறுதிப்படுத்தும்படியும் கட்டணத் தொகை சரியானபடி திருத்தியமைக்கப்பட்டுள்ளதா என்பதைச் சரி பார்க்கும்படியும் வலியுறுத்தி நவம்பர் 2-ம் தேதி ராசாவுக்குப் பிரதமர் மன்மோகன்சிங் எழுதிய கடிதத்தின் மீது அமைச்சர் எந்த நடவடிக்கையும் எடுக்கவில்லை.

தன் கொள்கைகள் காரணமாகத் தொலைபேசிக் கட்டணம் குறைக்கப்பட்டு நுகர்வோர் லாபமடைந்திருப்பதாகவும் அந்தத் துறையில் ஏற்கனவே இருந்து வந்தவர்களின் ஆதிக்கத்தைத் தகர்த்திருப்பதாகவும் சொல்கிறார் ராசா. அவரது வாதத்தை ஏற்றுக் கொள்வதற்கு அவரைச் சுற்றியுள்ளவர் -களில் பலரே இப்போது தயாராக இல்லை.

பதிவு செய்யப்பட்ட தொலைபேசி உரையாடல்களில் ஒன்றுமே இல்லை என்பது உண்மையாக இருக்கலாம், ஆனால் 2-ஜி ஸ்பெக்ட்ரம் ஒதுக்கீட்டில் ஆதாயம் பெற்ற ஒரு நிறுவனத்தின் அதிகாரத் தரகரோடு தொலைத் தொடர்புத் துறையின் அமைச்சர் பேசிக் கொண்டிருந்திருக்கிறார் என்னும் விவகாரம் ராசாவை துரத்தத் தொடங்கியிருப்பது ஒரு நகைமுரண்.
உரையாடல் தொடர்கிறது



மே மாதம் முதல் வாரம் ‘Headlines Today’ தொலைக்காட்சி மத்தியத் தகவல் துறை அமைச்சர் ஆ. ராசாவும் கனிமொழி கருணாநிதியும் தில்லியின் முக்கிய அதிகாரத் தரகராகக் கருதப்படும் நீரா ராடியாவும் பேசிய சில உரையாடல்களை ஒலிபரப்பியது.

முதலில் பிறரால் வாசிக்கப்பட்டு, தொலைக்காட்சியிலும் நாளிதழ்களில் பிரதியாகவும் வெளியான உரையாடல் சம்பந்தப்பட்டவர்களின் மறுப்புகளைத் தொடர்ந்து நேரடிக் குரல் பதிவாக ஒலிபரப்பப்பட்டது. இதன் பின்னர் இவற்றின் அசல் தன்மையைச் சம்பந்தப்பட்ட யாரும் மறுக்கவில்லை.

காங்கிரஸ் கூட்டணி அரசாங்கம் வெற்றி பெற்றதற்கும் ஆட்சி அமைத்ததற்கும் இடைப்பட்ட காலகட்டத்தில், முள்ளிவாய்க்கால் படுகொலைக்கு அடுத்த நாட்களில், கருணாநிதி தில்லிக்குச் சென்று குடும்பத்தினருக்காக அமைச்சரவையில் இடம் கேட்டு மன்றாடிவிட்டு வந்த பின்னர் நடந்த உரையாடல்கள் இவை.

அதிகாரத் தரகர் ராடியா வருமான வரி ஏய்ப்பில் பல நூறு கோடிகள் அளவு ஈடுபட்டிருப்பதாகச் சந்தேகப்பட்ட வருமானவரித் துறை ஆகஸ்ட் 20, 2008-லிருந்து 300 நாட்களுக்கு அவருடைய பல தொலைபேசி உரையாடல்களைக் கண்காணித்துப் பதிவு செய்தது.

முள்ளிவாய்க்கால் படுகொலையின் ஓராண்டு நிறைவுத் தருணத்தில் கருணாநிதி இரண்டாம் முறையாகத் தில்லி சென்று கனிமொழி கருணாநிதிக்கு அமைச்சரவையில் இடம் கேட்டதாகவும், அவரது கோரிக்கையை சோனியாவும் மன்மோகன்சிங்கும் ஏற்றுக் கொண்டதாகவும் செய்திகள் வெளிவந்த தருணத்தில் இந்த ஒலிப்பதிவுகள் வெளியாகியுள்ளன.

சம்பந்தப்பட்டவர்கள் ஒலிபரப்பை ஏற்றுக் கொண்டு, அமைச்சர் பதவியைத் தற்காலிகமாக மறந்துவிட்டு, அமைதி காப்பதைப் பார்க்கும்போது 300 நாட்கள் ஒலிப்பதிவில் இன்னும் பல சூடான விஷயங்கள் இருக்கலாம் என்ற எண்ணம் மேலோங்குகிறது.

உரையாடல் ஒன்று: அகம் புறம்

கனிமொழி கருணாநிதியுடன் – மே 21, 2009, காலை 8:41
கனிமொழி : ஹெலோ
ராடியா : பிரதமர் காரியம் இன்னும் உறுதிப்படவில்லை என்பதைத் தெளிவுபடுத்தியிருக்கிறார். இன்றும் அது பற்றிய விவாதங்களில்தான் இருக்கிறார்கள்.
கனிமொழி : தொலைத்தொடர்புத் துறை எங்களுக்கு என்று வாக்குக் கொடுத்திருக்கிறார்கள். இனி அதில் மாற்றங்கள் . . .
ராடியா : என்ன?
கனிமொழி : எங்களுக்குத் தொலைத் தொடர்பு என்பதை உறுதிப்படுத்தி விட்டார்கள். ஆனால் அது ‘அவருக்குப்’ போய்விடக் கூடாது. ஏனென்றால் அவர் ஊடகங்களில் அப்படியான செய்திகளை வரவழைத்துக் கொண்டிருக்கிறார். (‘அவருக்கு’ என்பது தயாநிதி மாறன் என்பது வெளிப்படை)

ராடியா : நீங்கள் விமானத்திலிருந்தபோது அவர் அதை எல்லா ஊடகங்களிலும் வரவழைத்துக் கொண்டிருந்தார்.
கனிமொழி : ஆமாம். எனக்கு அது தெரியும்.
ராடியா : ஆனால் கனி, பிரதமர் இப்போது ராஜாவுடனும் பாலுவுடனும் எனக்குப் பிரச்சினை எதுவும் இல்லை, அவர்கள் என் மதிப்பிற்குரிய சகாக்கள் என அறிக்கை வெளியிட்டிருக்காரே.
கனிமொழி : அவர் அறிக்கை விடுவார். ஆனால் இதுபற்றி அப்பாவிடம் பேச வருபவர்கள் மாற்றிப் பேசக் கூடாது. ஒருவர் வெளியே பேசுவதற்கும் அவர்கள் உண்மையில் என்ன நினைக்கிறார்கள் என்பதும் வேறுபடும். அரசியலில் உள்ள நம்மனைவருக்குமே அது தெரியும்.
ராடியா : கனி, காங்கிரஸ் தரப்பிலிருந்து ஒரு தகவல். அவர்கள் சொல்வது: ‘திமுகவின் பிரச்சினைகள் அகப்பிரச்சினைகள். குடும்பங்களுக்கு இடையிலான பிரச்சினைகள். அவர்களுடைய தலைவர்களுக்கிடையிலான பிரச்சினைகள். திமுக 5 அமைச்சரவைகளுக்கான பட்டியலைக் கொடுத்துள்ளது. அதை நாங்கள் ஏற்க முடியாது’
கனிமொழி : ஆமாம்.
ராடியா : ‘அவர்கள் பிரச்சினைகளைத் தீர்த்துக்கொள்ள வேண்டும். நாங்கள் என்ன செய்ய முடியும் என்பதைச் சொல்லிவிட்டோம்’.
கனிமொழி : மூன்றும் நான்கும் (அமைச்சரவைகள்)
ராடியா : ‘பேச்சுவார்த்தை முறிந்துவிட்டது என்பதை உணர்கிறோம். ஆனால் நாங்கள் அவர்களிடம் போக முடியாது. எங்களைப் பொறுத்தவரை, அரைமணிக்கொருமுறை மாறன் குலாம் நபி ஆசாதை அழைத்து என்னென்னவோ கோரிக்கைகளை வலியுறுத்திக் கொண்டிருக்கிறார். எங்களை அழைப்பதில் பலன் இருக்காது என்று அவரிடம் சொல்லி விட்டார்கள்’.
கனிமொழி : அவருடைய கோரிக்கைகள் என்னவாம்?
ராடியா : எங்களுக்கு ஐந்து இடங்கள் தாருங்கள் என்று கேட்கிறார். அல்லது அமைச்சரவையில் சேர மாட்டோம் என்கிறார். இல்லையென்றால் ரயில்வே வேண்டுமாம். அல்லது நிலக்கரி மற்றும் கனிமவளம் வேண்டுமாம். எனவே அவர்கள் சொல்கிறார்கள். எங்களைப் பொறுத்தவரை இது திமுகவின் அகப்பிரச்சினை. காங்கிரசுக்கும் இதற்கும் தொடர்பு இல்லை. அவர்கள்தான் முடிவு செய்ய வேண்டும். யார் வேண்டும், வேண்டாம் என்பதைக் கருணா முடிவு செய்யட்டும். அதை அவரிடமே விட்டுவிட்டோம். அவரே முடிவு செய்யட்டும். ஆனால் மாறனைப் போல் பலர் அழைத்துக் கொண்டே இருக்கிறார்கள்.


காங்கிரஸ் சார்பாகக் கூட்டணிக் கட்சியினருடன் பேச்சுவார்த்தை நடத்துவது தலைவர்கள் மட்டுமல்ல, தரகர்களும்தான் என்பது தெளிவு. கூட்டணிக் கட்சித் தலைவர்கள் என்ன நடக்கிறது என்பதை அறியவும், என்ன நடக்க வேண்டுமோ அதைச் செயல்படுத்தவும் தரகர்களைத் திமுக பயன்படுத்துவதும் தெளிவு. இத்தரகர்களுக்கு இப்பணிக்காகக் கொடுக்கப்பட்ட தொகை என்ன? அல்லது கைமாறாகக் காட்டப்பட்ட சலுகை என்ன?

சராசரி அரசியல்வாதிகள் மத்திய அரசில் நல்ல ‘வளமான’ அமைச்சரவைகளுக்கு ஆசைப்படுவது இயல்பு. கலைகளைப் புனருத்தாரணம் செய்வதற்காகவே தோன்றி அதிகார ஆசையின்றி ஒரு துறவியைப் போல் வாழ்பவர்கள் அதிகாரத்தின் சூதாட்டத்தில் இறங்குவதற்கு ஒரேயொரு காரணம்தான் இருக்க முடியும்: தமிழ் மக்களின் நலன். மண்பாண்டம் செய்தால் கை மண்ணாகத்தானே செய்யும்? உயரிய நோக்கங்களுக்காக எளிய சமரசங்கள் செய்வது, தவிர்க்க முடியாதவைதானே?



உரையாடல் இரண்டு: காயா? பழமா?

மே 24, 2009 காலை: 11:05
ராசா : என் பெயரை ‘கிளியர்’ பண்ணியாச்சா?
ராடியா : நேற்றிரவு உங்கள் பெயரை கிளியர் பண்ணியாச்சு.
ராசா : சரி, தயாநிதி விஷயம் என்னாச்சு? ஜவுளித் துறையா அல்லது ரசாயனம் / உரத்துறையா?
ராடியா : ஆனால் தயாவுக்குக் கிடைக்காது, அழகிரி, தயா இருவரில் ஒருவர்தான் நுழைய முடியும்.
ராசா : இல்லை, இருவருமே நுழையலாம்.
ராடியா : இருவருமா? பாலு(டி.ஆர்)வால்தான் பிரச்சினை இருக்குமென்று நினைக்கிறேன். தலைவருக்கு மூன்று குடும்ப உறுப்பினர்களை நுழைப்பதில் கஷ்டம்தான்.
ராசா : (சிரிக்கிறார்) ஆமாம். ஆனால் எல்லோருக்கும் தெரியுமே .
ராடியா : இல்லை, கனி(மொழி) என்னிடம் நேற்றிரவு சொன்னார், அவர் தந்தை அவரிடம் நேற்று கூறியதாக, மூன்று குடும்ப உறுப்பினர்களை உள்ளே நுழைப்பது கஷ்டம், இதிலுள்ள பிரச்சினையை அவரால் உணரமுடிகிறது . . .
ராசா : பொறுத்திருந்து பார்ப்போம். நாம் போராடிப் பார்ப்போம்.
மத்திய அரசில் திமுகவுக்கு ஒதுக்கப்பட்ட இடங்களைக் கருணாநிதியின் குடும்ப உறுப்பினர்களால் நிரப்புவது பற்றிய உறுத்தல் எல்லா மட்டங்களிலும் இருப்பது இவ்வுரையாடல்களில் வெளிப்படுகிறது.
மத்திய அமைச்சரவையில் ஆ. ராசாவுக்கு இடம் உறுதி எனும் செய்தியை மன்மோகன்சிங் அறிவிப்பதற்குப் பல நாட்களுக்கும் முன்னர், அதை ராடியா வழி தெரிந்து கொள்வது கவனத்திற்குரியது.

தமிழகத்தின் தன்மானத் தலைவர்கள் மத்திய அரசுடன் எதற்காகப் ‘போராடு’வார்கள் என்பதும் தெளிவு பெறுகிறது. மேலும் யாருக்கு அமைச்சர் பதவி உண்டு, எந்த அமைச்சரவை யாருக்கு என்பது போன்ற தகவல்களை ஆ. ராசா ஒரு அதிகாரத் தரகருடன் விவாதிப்பது ஏன்?
மொழி பெயர்ப்பும் குறிப்பும் : கண்ணன்.
* மே 20 அன்று 3-ஜி உரிமம் ஏலம் விடப்பட்டதில் அரசுக்கு 67,719 கோடி ரூபாய் வருவாய் கிடைத்திருக்கிறது. (ஆசிரியர்)
நன்றி: The New Indian Express மே 19, 2010 இதழில் வந்த Raja’s nightmare continues என்னும் கட்டுரையின் தமிழாக்கம்.
நன்றி : காலச்சுவடு, ஜூன்-2010

Source: http://ankaraikrishnan.wordpress.com/2010/07/30/kanimozhi/